Ashtanga Yoga

Ideaal voor: mensen die houden van een dynamische, vaste reeks

Kenmerken van Ashtanga Yoga:

  • Er wordt een flow gecreëerd van ademhaling en beweging. Een vaste reeks yogahoudingen vloeien in elkaar over op het ritme van de ademhaling. Alle aandacht gaat naar dit ritme, je creëert meditatie in beweging. We putten uit de Primary Series (First Series) van Ashtanga Yoga. Afhankelijk van de tijdsduur van de les zul je dus meer of minder houdingen van deze vaststaande opeenvolging beoefenen.
  • Er wordt altijd gestart met zonnegroet A en B. Ze worden gebruikt als algehele opwarming van het lichaam en het opbouwen van de concentratie. Delen van zonnegroet A, de zogenoemde 'Vinyasa's' worden telkens weer gebruikt om de verschillende yogahoudingen aan elkaar te rijgen.
  • De yogaleraar geeft verbale, visuele en 'hands-on' instructies, corrigeert waar nodig.
  • De ademhaling vormt de rode draad doorheen een les Asthanga Yoga. We maken specifiek gebruik van de Ujjayi ademhaling (overwinnings ademhaling / oceaanademhaling). Deze ademhaling laat ons toe warmte te creëren vanbinnen uit en zorgt ervoor dat we meer optimaal gebruik maken van onze longcapaciteit, deze kan zelfs vergroten op termijn. Tevens produceert de Ujjayi ademhaling een meditatief geluid, wat de concentratie/gerichtheid naar binnen toe ondersteunt.
  • Naast de ademhaling besteden we veel aandacht aan Drishti, een gerichte, geconcentreerde blik in iedere yogahouding die ervoor zorgt onze aandacht zo goed mogelijk bij onszelf en de yoga beoefening te houden.
  • Naast Ujjayi en Drishti, hebben we aandacht voor de Bandha's. De zogenaamde (fysieke) 'energie sloten' waarbij we leren specifieke spieren in verschillende delen van het lichaam (hoofdzakelijk perineum en buik) te activeren tijdens de beoefening van yogahoudingen en / of Pranayama (ademhalingsoefeningen).
  • De beoefening van Ashtanga Yoga resulteert in een krachtig en soepel lichaam en een heldere geest.

TIP

Ashtanga Mysore Gent biedt van maandag tot en met vrijdag van 06.00-08.30 uur Ashtanga Mysore sessies aan in de zaal van Yoga on Call op Dok Noord.

ysore? Een stad in India! De bakermat van Ashtanga Vinyasa Yoga. Tevens ook de benaming voor de traditionele wijze van yogabeoefening in het Ashtanga systeem. Je beoefent, aangereikt door je leraar, (delen van) de Primary Series in groep, maar dan op je eigen tempo. Dankzij de individuele aanpak van deze methode krijgt elke student de gepaste aandacht volgens zijn ervaring, fysieke capaciteit en andere noden. Je oefent je persoonlijke routine in een gemengde groep van beginners en meer gevorderde yogi’s. Ontdek de magie van ‘self-practice’!

  • Voor alle informatie wend je je tot Ashtanga Mysore Gent. Deze lessen behoren niet tot het reguliere aanbod van Yoga on Call.**

Lesgever(s)

Sophie

Wanneer & waar?

Bekijk ons lessenrooster

Ben je nieuw?

Wil je naar de les komen? Fijn!
Je kan op eender welk moment tijdens het
jaar instromen. Maak een keuze uit ons
lessenrooster rekening houdend met je niveau.
Inschrijven kan via het lessenrooster om je plaats
te verzekeren, maar het is niet verplicht. Op het
rooster zie je altijd hoeveel vrije plaatsen er nog
zijn. Alle yogamateriaal (inclusief mat)
is aanwezig in studio. Je trekt best gemakkelijk
zittende kleding aan of je kleedt je bij ons om.
Je volgt de les op blote voeten.

Overtuigd?

Leuk! Kom voor een proefles!

Bekijk ons volledige aanbod aan yoga

Registreer hier

Woops. Er ging iets fout. Vul alle velden in ajb. Of kijk ze na op fouten. Kruis zeker aan welke workshop je verkiest.
Je inschrijving werd verzonden! We sturen zo snel mogelijk een bevestiging met uitnodiging tot betaling. Heb geduld, dit kan soms tot een week duren, afhankelijk van de startdatum van de workshop.

Blijf op de hoogte

Volg ons op Facebook of ontvang de maandelijkse nieuwsbrief

Bekijk hier de laatste nieuwsbrief

Nog vragen?

Je vindt alle antwoorden op onze FAQ pagina

Andere vragen ontvangen wij het liefst via info@yoga-on-call.be
Is het écht nodig om te bellen? Dan kan dat op 0487-103457 (op weekdagen tussen 9 en 17 u)